ANALISA PERBANDINGAN HARAPAN BUSINESSWOMEN DAN BUSINESSMEN DALAM PEMILIHAN SEBUAH HOTEL DITINJAU DARI SEGI ATRIBUT HOTEL DAN PENGGUNAAN AMENITIES HOTEL
:
https://doi.org/10.9744/jmp.3.1.1-17Keywords:
expectation, businesswomen, businessmen, hotel, hotel attribute, hotel amenities.Abstract
As the number of women business travelers' increases, lodging businesses start to provide facilities and services for this segment. This research attempts to compare businessmen and businesswomen's expectation in selecting hotel based on hotel attributes and the use of hotel amenities. Results of factor analysis and multivariate analysis of variances show that there are significant differences in attribute convenient eating facilities, advertising and parking, amenities support appearance facilities and minibar. Abstract in Bahasa Indonesia : Seiring dengan makin banyaknya jumlah businesswomen yang melakukan perjalanan bisnis, maka penyedia jasa akomodasi perlu untuk menyediakan fasilitas dan layanan yang sesuai dengan kebutuhan segmen tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk melihat apakah ada perbedaan harapan antara businessmen dan businesswomen dalam pemilihan sebuah hotel ditinjau dari segi atribut hotel dan penggunaan amenities hotel. Dari hasil analisa faktor dan multivariate analysis of variances menunjukkan terdapat perbedaan harapan yang signifikan atas atribut convenient eating facilities, advertising and parking dan amenities support appearance facilities and minibar. Kata kunci: harapan, businesswomen, businessmen, hotel, atribut hotel, amenities hotel.Downloads
Published
2007-06-06
How to Cite
Lesmana, R. N., & Dionisius, D. (2007). ANALISA PERBANDINGAN HARAPAN BUSINESSWOMEN DAN BUSINESSMEN DALAM PEMILIHAN SEBUAH HOTEL DITINJAU DARI SEGI ATRIBUT HOTEL DAN PENGGUNAAN AMENITIES HOTEL. Jurnal Manajemen Perhotelan, 3(1), 1-17. https://doi.org/10.9744/jmp.3.1.1-17
Issue
Section
Articles